onsdag 3 december 2014

3. Ibland tänker jag att jag borde...

...planera lite bättre när det gäller vad jag/vi ska äta till middag. Ofta ofta står jag och glor in i kyl/frys och tänker "vad ska vi äta? Vad vill jag ha? Vad har vi hemma?".

Tänk om vi kunde sätta oss ned och bestämma middagsmat i alla fall för en vecka framåt. Då skulle vi ju se till att råvarorna fanns hemma, bara att laga och äta. Det låter ju himmelskt. Det var ju fördelen med att prenumerera på en matkasse. Det var bestämt och klart, bara att läsa receptet, ta fram ingredienserna och sätta igång!

Det är ju egentligen så enkelt. Bara att göra. Inte bara tänka att jag borde. Och med jag menar jag vi, vi är ju två som vill äta middag och ha matlådor till lunchen.

Förresten, problemet är löst. Jag kan äta såna här varenda dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar