fredag 19 december 2014

Julpyssel


Baka julbröd?


Ta fram tomtar?


Vika änglar?


Koka knäck?


Eller kanske pyssla svävande kaffekoppar!


Fram med limpickan. 
Det måste vara ett av de bästa pysselredskapen nånsin. Så himla bra, fast minus för att man kan råka bränna sig.



Fram med kaffebönor. Åh, det till och med luktar ljuvligt gott när jag pysslar den här gången.



Jättesöta små koppar fyndade på loppis som till råga på allt hade 50 % rabatt på allt i butiken. Den här koppen med fat kostade 5 kronor i ordinarie pris.



Likadan kopp fast rosa.



Och så en blå.

Jag vill bara förtydliga att de är inte färdiga än. Den sista touchen ska jag göra när allt svalnat och jag kan sätta dit böna för böna. Det här var verkligen jättekul!

Billigt, enkelt, kul, och de blir nog ganska fina när de är klara.

Kanske nån får en sån här svävande kopp i sitt paket på julaftonen?

2 kommentarer:

  1. Anonym14:30

    Riktigt coolt konstverk! Finns en ny hemsida som heter Yardsale.se som jag tänkte tipsa dig om, där kan man hitta mycket loppisfynd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag tackar också för tipset och ska gå in på den sidan och titta. :)

      Radera