torsdag 4 december 2014

Throwback Thursday 9

Torsdag och en ny frisyr.


Nu har det blivit 1993. Den här dagen var det fest, lilla bebisen Lo 2 månader gammal döptes och jag hade örhängen. Det är sällsynt.

Jag har klippt av mig det långa permanentade och skaffat, tja en slags Hedvig-och-Ugglan Helge-frisyr. Ni vet, Från A till Ö. För er som inte var med på den tiden - googla.

Fortfarande blond, många slingor gick det åt för att inte se blonderad ut. Så tröttsamt det också. Det gör ju verkligen skitont att få en sån där plasthätta på huvudet och sen ska frisören stå och fiska upp håret med virknål genom onaturligt små hål i huvan. Aj! Som! Fan!

Jag gick snabbt över till att be om folieslingor även om frisören stod och viftade med den där plasthatten och sa att det blev "myyyycket mer natuuuuligt".

Ett minne blott nu eftersom jag slutat med all slags färg och behandling av håret och kör mina egna naturliga vitsilvriga slingor som i och för sig är få än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar