onsdag 25 februari 2015

Februari månads konstutmaning

Den här månadens utmaning gick ut på att på ett eller annat sätt dokumentera hela eller delar av badrumsskåpet. Eftersom jag bestämt mig för att inte göra ett kollage utan utmana mig själv med blyerts och kanske akvarell, så drog jag ut på utmaningen länge.

Jodå, jag fotade badrumsskåpet och dess innehåll men det räckte ju inte, jag skulle ju rita också.


Till sist gjorde jag slag i saken och satte igång. 

Det blev blyerts men inte akvarell, utan kritor som är som akvarellfärg för om man vill kan man spä ut kritfärgen med vatten. Det gjorde jag inte.



Jag valde bara delar ur badrumsskåpet. 









Jag mäktade inte med att dokumentera varenda sak som står i skåpet, då hade jag behövt hålla på jättelänge. Nu går ju den här utmaningen på att avblockera sig och inte att skapa nya blockeringar så det gäller att hålla det simpelt och enkelt. Framför allt ska det ju vara roligt.





Så kom jag till själva färdigställandet av motivet och ni kanske kan se vad som hände?



Det blev ett kollage ändå!

Jag kunde inte hålla mig ifrån det trots allt. Det är ju det bästa tycker jag.

Här kommer de sista flickorna från januari månads utmaning också, de som skulle få lite färg på sig.

Nu känns det bra att vara klar med båda utmaningarna och se fram emot mars. Lite som när man var liten och hade gjort läxan och kände sig nöjd. Fast det här går ju inte att jämföra med läxor på långa vägar. Nej nej.









Så där ja! Nu är jag klar med den här frökens uppsyn och fick badrumsskåpet städat också.

Bring it on mars, nu är jag redo för nästa utmaning. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar