söndag 8 februari 2015

Konstutmaning för februari

The jealous curator har en årslång utmaning då man ska häva eventuella blockeringar man kan tänkas ha, när det gäller att låta kreativiteten flöda i konstnärskapet. I januari gick utmaningen ut på att ta samma bild, teckning, foto etc, och förändra den på femtio olika sätt. Med papper, färg, tråd, glitter eller vad man ville.

Jag började och kom igång så smått men sen tog det stopp i blockeringsutmaningen. Lite ironiskt.

Men nu är jag nästan klar med januariutmaningen och återkommer med de bilderna någon annan dag, eller kanske i morgon.



Februari månads utmaning är att ta en titt i sitt badrumsskåp och avbilda dess innehåll. Återigen gör man naturligtvis som man själv vill, så akvarell, krita, collage, blyerts eller något annat är helt valfritt.

Jag tror att det kanske lutar lite mer åt blyertsteckning för min del den här gången. Eller möjligen akvarell, fast det är jag nästan lite rädd för. Har man väl målat över det vita är det ju borta och tänk om man ville ha en vit glans just där man dragit på med rött? 

Jag har i alla fall bestämt åt mig själv att jag måste lämna collaget bakom mig och våga/vilja göra något annat för en gångs skull. Jag kan ju fortsätta att älska papper, sax och lim ändå.



Man kan ju välja att avbilda några enskilda föremål och ägna sig åt att vara väldigt noga. Eller så gör man ett stort svep över hela skåpet och gör en mer skissartad än detaljerad bild.





Vad jag än bestämmer mig för, akvarell eller blyerts, så ska det bli kul och det här är verkligen en riktig utmaning för jag har tänkt mig att bilderna ska bli så naturtrogna som möjligt och det är inte min starka gren. 


2 kommentarer:

  1. Fann dig via Kammebornia och det här tycker jag om. Har kollat in dina senaste inlägg och hit kommer jag gärna igen.
    Välkommen in till min lilla värld!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit Christina och välkommen tillbaka när du vill!

    SvaraRadera