lördag 21 mars 2015

8 x lördag



Lördagslyx med jordgubbar till frukostyoghurten. Spanska jordgubbar visserligen så hur miljövänlig var jag nu då? De låg i plastask också. Attans.



Kaffe, så oumbärligt på morgonen och så gott att det snabbt försvinner. Bra böcker runt om. Några har jag läst. En håller jag på med och igår kom det ju en hel hög nya böcker på posten.



Detta evighetsgöra.

Men jag säger som alltid, tack och lov slipper jag ligga på knä på en brygga och banka och skölja med rödnariga knogar. Nu för tiden är det verkligen skitlätt att tvätta.



Putsa fönster är ju ingen match längre heller. Fast det tar ju fortfarande tid när man har många fönster. 



Välkommen in dagens väder som var vårljus. Och mulet väder. Och snö? Och storm.



Jaha, den här fick ju åka fram efter några putsade fönster. Lite ont i nån muskel jag inte visste att jag hade.



Mina sista födelsedagsblommor vissnar långsamt i sina vaser.



Men det kommer ju alltid nya blommor. 

Här är mina pelargoner som jag lyckats övervintra ännu ett år. Jag är lika förvånad varje vår när jag ser att de fortfarande lever. I år ska de få ny jord också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar