fredag 27 mars 2015

Ibland blir det inte som man tänkt sig




































Åh alla dessa fina klipp och pappersbitar som jag skickade till min vän Liza i slutet av november. De fick hon av mig och så skulle jag få ett kuvert med lika mycket klipp och pappersbitar från henne. Sen skulle vi göra var sitt collage, eller flera, och delta i den internationella tävlingen Collage Scrap Exchange. Jag skrev mer om det här.

Så var det tänkt.

Veckorna gick och med en förväntansfull känsla i magen tömde jag brevlådan varje dag i december. Men det kom inget kuvert från USA.

Jag mailade Liza som svarade att hon skickat ett nytt kuvert med nya klipp och pappersbitar.

Veckorna gick.

Till sist fick jag maila ännu en gång och beklaga postgången över Atlanten och be henne snällt om hon hade några mer klipp och pappersbitar att skicka.

Tyvärr har jag ännu idag inte fått nåt kuvert, (hallå posten i USA och Sverige!) tävlingstiden är ute för den här gången och jag kan bara gå in på hemsidan och se på alla fina tävlingsbidrag som kommit in och tänka att mitt collage kunde ha varit ett av dem. Men inte den här gången dock.

Som tur är så är jag inte så värst ledsen över det här OCH det kommer en ny tävling i höst så då får jag ta nya tag. Hoppas Liza fick iväg något bidrag till tävlingen i alla fall för hon fick mitt kuvert, det vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar