måndag 23 mars 2015

Lördagsgodis




Helgens godis var av den "jättenyttiga" sorten. Sånt som är sockerfritt är nästan inte ens godis?

Jag såg de här i affären när jag stod en kort stund vid plockgodishyllan och funderade på om jag ens var lite sugen. Jo det var jag, ytterst lite, men jag ryckte åt mig de här och gick fort därifrån när en småbarnsmamma som stod bredvid mig, sa högt i sin mobil: "Nej hon går inte på dagis mer den här veckan! Doktorn sa att hon hade influensa så hon har fått penicillin nu. Jag är och handlar lite godis så vi kan åka hem sen." Bredvid henne cirklade en liten rödkindad flicka och hostade rakt ut.

Hur smakade det då, det här jättenyttiga godiset?

Joråvars, det var allt bra godis. Lakritskaramellerna fick mer än väl godkänt, de smakade gott, var sega och saltlakrits behöver kanske inte vara så särskilt sött. 

Den lilla chokladbiten med marsipan smakade mycket choklad men mandelmassan kändes lite torr och smaklös. Sådär. Njae.

Mjölkchokladen smakade gott fast den var också lite torr i konsistensen även om chokladsmaken var godkänd.

Helt ok, om man som jag tänkt äta så lite socker som möjligt, men vanligt, riktigt godis är faktiskt lite godare.

1 kommentar: