måndag 6 april 2015

Månadens kreativa utmaning (ja mars alltså, som ju är över för nästan en vecka sen!)

Månadens (mars!) kreativa utmaning hos konstbloggaren The jealous curator gick ut på att måla vitt papper i valfria färger och sen klippa ut former ur de målade arken.

Sen skulle dessa former arrangeras på ett valfritt underlag.

Som vanligt var jag blockerad och har inte lyckats bli klar innan mars var slut. Det var lite väntan där när färgen skulle torka som gjorde mig rastlös och då gick jag iväg och glömde bort hela projektet i flera dagar.







Här är i alla fall mina målade papper och mallar till mina former som jag valde att göra som olika blad.





Och slutligen det färdiga resultatet med bladen på en bakgrund av akvarellfärg.







Och ännu en som fick svart kartong som bakgrund.

Så där ja, bara att ge sig i kast med april månads utmaning nu då! Kanske hinner jag klart i tid den här gången?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar