tisdag 21 april 2015

Rensa, sälja och skänka

Nu fick jag ett ryck för några dagar sen och började gå igenom skåp och lådor och allt i garaget och på altanen och valde ut en del saker som skulle säljas på en loppissida på Facebook. Jag har en lång lista på saker som jag ska lägga ut framöver.

Det är verkligen en jättebra idé att lägga upp sånt som man vill bli av med och sälja det till ett bra pris så får sakerna vandra vidare till någon som har användning för dem och som uppskattar dem mer än om de står inställda och uppstaplade i ett garage. Om ingen vill köpa eller verkar intresserade skänker vi så småningom sakerna till välgörenhetsorganisationer som Röda korset eller Frälsningsarmén som säljer det på sina loppisar.



Det var våra sköna men stora altanstolar som åkte iväg till en annan familj den här helgen. Nu är vår altan jättestor och luftig och vi vet inte riktigt hur vi ska inreda än. Men det löser sig när vi har fått tänka på saken ett tag. Kanske ska vi renovera lite på altanen, snickra och måla innan vi möblerar igen.



Våra gamla köksstolar ska också bort. Mest på grund av att vi inte har något köksbord i köket så nu står de på altanen. De är stabila, fina, sköna och bra på alla sätt och har fyllt sin funktion under många år, men hej då till dem för nu kommer nya tider och ett nytt sätt att möblera.



Och hej då till de här. Dem använder vi aldrig så de är med på min att-sälja-lista.

Det var en sån bra söndag, jag sålde sex stycken matsalsstolar också och sen åkte jag och köpte en cykel eftersom min gamla blivit stulen och inte kommit tillrätta efter nästan ett år. Bra saker händer på den där sidan på Facebook.

Jag är verkligen glad över cykeln, det är toppen att ha en nu när våren är här och solen skiner. Den var fin och välskött och priset var bra och både jag och säljaren var nöjda. Win-win kan man säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar