fredag 17 april 2015

Sur gubbe


En dag då jag trött och svettig tar av mig skorna på gymmet ser jag plötsligt en lite gubbe på plösen. Han ser ut precis som jag känner mig, vindögd och trött med en liten surmun.


Ja som sagt, gymmet. 

Jo men jag har insett att jag måste göra något för att komma ur mitt eländiga tillstånd och bygga upp min egen kropp. 

Just nu består den av ett skelett inbäddat i fett och med en skinnförpackning utanpå. Jag har svaga muskler som inte klarar nånting utan att klaga högljutt. 

Att bära runt på katten som väger 6 kilo är en utmaning redan efter ett par minuter.

Att kratta lite i trädgården ger smärtor och en träningsvärk som får mig att vilja åka in till akuten och be dem bedöva hela mig.

Att ta en promenad gör ont i fötterna, benen, ryggen, ja det får mig att vilja åka in till akuten och be dem bedöva hela mig.

Jag vill inte hålla på att åka in till akuten och be dem bedöva hela mig och därför är jag på gymmet.*

Mer om gymmet i ett annat inlägg framöver.





*Alltså, jag har inte åkt in och bett dem bedöva hela mig. ÄN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar