onsdag 6 maj 2015

Att kastas rakt in i det förflutna

Jag hamnade på fest hemma hos en i mitt kära bowlinglag och utan att ana vad som väntade klev jag rakt in i en fantastisk samling av gamla föremål, blev helt tagen och skuttade runt som en ivrig småunge och fotade.

Åh he-rre-gu-uud!

Se själva!



En samling med gamla radioapparater och transistorer.



En gammal telefon med vev.



Kobror en masse!

Jag som önskar att jag hade EN! Åh, en röd!







Mmm som pastellfärgat godis.



Kolla in telefonnumret. "Hallå ja, du har ringt till nummer 15".





En stor samling med askfat.



Nickhundar, eller vad de nu heter. Ni vet, såna där som många hade på hatthyllan bak i bilfönstret och som nickade medan de körde.










De hade en jukebox. 

En jukebox!

Som fungerade!



De hade ett flipperspel.

Ett flipperspel!

Som fungerade!



Jag har aldrig varit nåt vidare bra på flipper men det är verkligen kul och beroendeframkallande. Under hela festen stod det alltid nån vid flipperspelet och hängde.



De hade en enarmad bandit också!



En gammal hårtork som påminde starkt om den min mamma satt med huvudet i, med papiljotter i håret.



En stor samling med termosar. Härliga femtiotalsfärger de där bubbelgumsrosa, babyblå och ljust turkosa.






En jefligt välfylld bar.

En bar!

De hade en egen bar!



Åh den lampan! Plastband i metallram. Gudars vilka minnen som väcks. 



Den här lampan då! En sån där klirrig lampa med tja... snäckskal? Nä jag vet inte vad den är gjord av men jag vet att den är skitsnygg.



En spelare med högtalare i locket så att man kunde ta den med sig och spisa plattor ute i det fria. Jag blir lite full i skratt när jag tänker på att nu för tiden har man hela Spotify i sin lilla telefon och så här såg det ut för bara några decennier sen.



Jaha, jorå, men den här vet jag verkligen ingenting om. Hoppas någon har köpt den som kuriosa och inte suttit av tid för att få den.



Tillbaka vid jukeboxen.





Quarters, nickels and dimes behövdes inte. Det var bara att välja låt.



Snygg detalj på jukeboxen.

Vilket ställe!

Vilka saker!

Vilka samlingar!

Har jag tur får jag komma tillbaka och fota den uppstoppade-djur-samlingen, syskrinssamlingen och vad det nu mer var som de samlade på men inte hunnit packa upp än.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar