måndag 29 juni 2015

Juni månads utmaning

Utmaningen för juni var att hitta en beskrivning eller handledning av något slag och sen förvandla den till något annat. Eller ta bort delar och lägga till något annat.

Ja den var sannerligen inte lätt att klura ut.



Jag tog till slut en flödesbeskrivning av en varmvattenberedare. I den tyckte jag mig se något annat också.



Här en - manick eller något som omvandlades till...



En del av Stockholm. Jo då ni ser rätt.



"In a crazy mind it all make sense". Om man är tillräckligt galen kan man lätt se att det är som en karta och olika gatubeskrivningar på det här flödesschemat. Jag såg det i alla fall.



De olika delarna av flödet hamnade på några ställen runt om i centrala Stockholm.



Så var det klart. 

Flödet hamnade på Stockholms gator och nu är de utritade och utmaningen som först kändes helt hopplös och som var så svår, är färdig. Det som var själva idén med utmaningen, att tänka nytt och inte vara feg, lyckades jag med väldigt väl får jag säga.

Nu väntar jag på en ny utmaning, den för juli.

Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar