onsdag 8 juli 2015

Utmaningen för juli, och lite utöver

Ny månad och dags för en ny utmaning i bloggaren The Jealous Curators årslånga konstutmaning Creative Unblock.

Ni kan läsa mer om The Jealous Curator här och om ni inte följer den bloggen redan så kan jag verkligen rekommendera den.

I juli är utmaningen att man ska ta en promenad och bara titta och lyssna på omgivningarna, hitta nånting att ta med hem och sen göra om det till något helt annat, eller göra en kopia av det man hittat med ett helt annat material. Oj det här känns som en svår uppgift men det släpper nog när jag väl börjar. Det brukar ju vara så. Det är ju hela idén med det här årets alla utmaningar, att man ska fundera, vända och vrida och svettas lite, våndas och sen komma igång och slutligen vara ganska nöjd med sitt verk.

Jag har också äntligen kommit igång med en annan idé som fått värka fram länge och nu är de äntligen klara. Det är tio kollage (kollage såklart!) med stadsomgivningar, modeller och storslagen natur.

Det är skönt när ett projekt är klart så man kan luta sig tillbaka och känna sig tillfreds och kanske fira lite innan man sen börjar fundera på nästa sak man skulle vilja göra

Oftast ser jag en bild och får en idé, snarare än att jag får en idé och sen börjar leta bilder.

Här är de i alla fall, de fem första.











"Nature always win, every single time".

De fem sista ligger på tork så de kommer i bloggen en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Sus. Du vet att erbjudandet fortfarande står kvar om att du får välja en valfri. De här har jag dock inga printar av. Kram

      Radera