torsdag 29 september 2016

Lidköpingssalongen

Ja nog för att jag sa att jag skulle komma tillbaka här i bloggen men det tog ändå sexton dagar. Jag är nog lite ringrostig men nu kör vi.

Den här bloggen handlar ju om många saker men till stor del om konst som jag gillar mycket och som är ett av mina intressen.

Nu har en stor fin utställning om Göteborgskoloristerna just avslutats på Lidköpings Konsthall och efter den tog Lidköpingssalongen vid. En utställning med stor spännvidd av stilar och många konstnärer representerade. Det är Lidköpings konstförening som bjudit in till salong för att fira att de fyller 80 år i år.

Jag skickade in två bidrag och hoppades. En tavla fick jag hämta hem igen men den andra fick en plats på utställningen och jag är verkligen glad. Det är en stor ära att få vara med.

Spana in en liten del av utställningen som hänger till 16 oktober och läs lite mer på konstföreningens hemsida om ni vill.






Här hänger min dam som målat in sig i ett hörn. 






























Det finns så många fina tavlor som jag tycker så mycket om! Ni hittar säkert en favorit här också.

Om ni har vägarna förbi rekommenderar jag verkligen ett besök här. (Nu är jag ju väldigt partisk men skit i det!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar