torsdag 16 februari 2017

En annan da´

En annan dag ska jag sluta prokrastinera.
En annan dag ska jag effektivt gå igenom och rensa i röran.
Då ska vi få ett arbetsrum som det inte tar emot att gå in i.

En annan dag ska jag städa i köksskåpen.
En annan dag skänker jag det vi aldrig använder.
Då ska vi få skåp som är härligt luftiga och fyllda med bara det vi använder.

En annan dag ska jag torka golvet bakom badkaret.
En annan dag putsar jag kaklet där bakom.
Då ska vi få ett vitt och fräscht badrum.

En annan dag ska jag putsa alla fönster både ute och inne.
En annan dag ska jag ta noga även mellan fönstren.
Då ska vi få blanka fönster utan flugskitar och kattsnor.

En annan dag ska jag börja träna och äta nyttigt.
En annan dag susar jag fram i spåret med pulsklockan på.
Då ska ni få se på tusan, att jag förbluffar er med min skepnad.

Idag är en annan dag än den igår.
Idag är en annan dag än i morgon.
Idag gör jag en annan sak än allt det jag borde, skulle och måste.

En annan dag är inte idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar