söndag 12 februari 2017

Ett hörn av mitt bo

Se här, ett hörn av mitt bo.

Det bästa hörnet tror jag.

Jag tycker att det är så skönt att gå och lägga mig och läsa en bra bok, surfa på telefonen och spela några partier Ruzzle. Det är den bästa stunden på dagen när jag lyfter undan täcket och lägger mig.

Det är så avslappnande att ligga i sängen och läsa, picka på datorn eller titta på nån bra film.

Det är skönt att fixa till kuddarna, lägga undan boken och telefonen och sen släcka och fluffa till täcket och ordna allt så att det är perfekt så jag kan somna gott. Det är viktigt att kudden ligger bra, att täcket är fluffigt och att inget skaver eller ligger obekvämt.

Sen är det ju skönt att vakna på morgonen och ligga under det varma täcket och tänka på kaffe.
Fast nu när tänker efter är kanske det den bästa stunden på dagen, morgonkaffet.


Sängen är ny sen i somras och det är ju ett stort steg att ta, att byta säng. Att byta bort det gamla invanda som man känner till väl. Vår gamla säng var jätteskön, men just gammal. Det var helt enkelt dags. Vi var tvungna att åka flera gånger till flera möbelaffärer och provligga en lång rad sängar innan vi kom till skott och bestämde oss. 

Det har vi inte ångrat.

Den är högre än vår gamla säng så det ger en lyxig hotellkänsla att liksom klättra upp i sängen när det är läggdags. Sen behövs ju många kuddar så det blir bra stöd när man halvligger och surfar på datorn eller läser. Det är också viktigt med snygga och mjuka sängkläder så det blir en bra helhet. Vi har ett set med sängkläder som konstigt nog känns som om de sticks trots att de är av bomull och borde vara mjuka. Jag har tvättat och tvättat och tumlat och tumlat och ändå är de lite stickiga. Usch för sånt.

Fluffigt, mjukt och härligt ska det vara när man lägger sig. 

Och det ska lukta gott. Inte för mycket sköljmedel eller skarpt tvättmedel utan snarare av lakan som torkat ute en solig sommardag.Eller svagt av lavendel från en påse i linneskåpet. 

Är det inte kväll snart?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar