lördag 4 februari 2017

Min frukost idag

Det här är min frukost idag.

Kaffe från vår Moccamaster, jisses vilket gott kaffe det blir. Tänk alla år med kaffe från en alldeles vanlig kaffebryggare, och så nu, denna dröm. (Jag är inte sponsrad!)

Kaffe med en stor tesked cocosolja och en rejäl skvätt grädde. Gott!

Det här är min frukost nästan varenda dag om jag inte bor på hotell. Då blir det såklart äggskrammel, bacon, kokt ägg, skinka och ost, gurka och tomat, fet yoghurt med nötter och frön och såklart, det obligatoriska kaffet.

Alltid kaffe.

Alltid.

Kaffe, f-nimej den godaste av goda drycker. Om jag skulle vara på en öde ö och allt det där, kaffe alla gånger.

Jag älskar kaffe och ....

...känner att det håller på att spåra ur nu.

Ja ni fattar, kaffe!

Kaffe*hjärtögon*.



Men på lördagar äter vi nästan alltid plättar med vaniljkvarg, blandade bär och vispgrädde på. Det är ju himmelriket! Lördagar är min bästa dag.


Plättarna är gjorda på keso, ägg och lite fiberhusk. Ibland smaksätter vi smeten med vanilj, ibland med saffran. Den här plätthögen är dessutom toppad med brun fibersirap som en extra lyx. Det händer långt ifrån varje lördag men jag ville ju att fotot skulle bli bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar