söndag 5 mars 2017

I-landsproblem jag vet, men ändå så oerhört irriterande

Jag som är en stor älskare av avokado köper ett nät med fem sex stycken när jag är och handlar. De känns fina så jag hoppas kunna äta en samma kväll och göra guacamole på resten till helgen.

Jag väljer ut en fin avokado och skär upp.

Förväntningarna är höga.

Fallet blir högt.

Amen va fan, varenda gång, nästan.


Den ena äckligare än den andra. Övermogna, bruna, surt luktande, mögliga, vidriga.

På utsidan ser de helt fina ut och visar på intet sätt att de har en sån trist insida. 

Jag har så många gånger köpt avokado, råkat ut för detta och aldrig haft kvittot kvar. Ett i-landsproblem, jag vet. Men den här gången hade jag det. Och reklamerade dem. Och fick pengarna tillbaka. Dubbelt!

Det är ju inte pengarna det handlar om. Det fattar ni ju.

Det är den orimliga förväntningen jag har på den här frukten, bäret (måste fråga Google)...den här frukten. Jag vet ju hur en precis perfekt avokado ger mig ett lyckorus och en glädje långt över det normala och jag vet ju hur ofta den känslan uteblir. Ändå utsätter jag mig för det här, gång på gång.

Jag måste försöka dämpa mina förväntningar, lugna mig, tygla förhoppningarna när jag väljer en avokado och skär upp den. 

Det är inte bra för hälsan att falla så hårt varenda gång. 

Jäkla frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar