söndag 9 oktober 2016

Erik Johansson!

Sista dagen var jag där, på utställningen av Erik Johanssons fantastiska fotokonst med en helt egen och magisk värld.

Han var tidigare i år representerad på Fotografiska i Stockholm och jag tänkte flera gånger att jag verkligen borde göra slag i saken och åka dit. Men, ni vet hur det lätt blir, man skjuter upp och rätt som det är så är det för sent.

Nu har utställningen funnits på Länsmuseet i Skara under flera månader och ändå kom jag inte loss förrän sista dagen. Nåja, bättre sent än aldrig heter det ju.

Nu tar vi en titt på hans magiska fotovärld där ingenting är vad det ser ut att vara.

































Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den dåliga kvaliteten på bilderna. Det var en ganska mörk lokal och belysningen slog på tavelglaset hur jag än försökte stå för att få en bra bild. Men ni ser ju ändå hur fantastiska bilder Erik Johansson skapar. Det är en spännande, rolig och annorlunda värld får man säga.


2 kommentarer:

  1. Erik Johanssons foto är ju spännande. Och din representation av fotona gör dem bra rättvisa för det mesta. Det ska du inte behöva be om ursäkt för. Vad nyfiken jag blir på din upplevelse av fotona. Om du skriver om det så lovar jag att skriva om min upplevelse av dem. :-)
    Ellington

    SvaraRadera
  2. Hej, jag ville inte kommentera bilderna med mina egna iakttagelser utan lämna det åt den som tittar. Jag tycker att de är fantastiska, jag tycker att Erik Johansson är en stor fotokonstnär. Underbart helt enkelt!

    SvaraRadera