fredag 20 mars 2015

Fynd på bokrean

Jag har varit lite frånvarande här på bloggen men nu är jag tillbaka med en stor kartong med böcker!

Hej, vi tittar efter.



Den stora lådan från Bokus var ganska tung och det bådar ju gott. Jag kunde inte vänta utan öppnade direkt.



Först uppenbarade sig den mest fantastiska bubbelplast jag sett. Jättestora pluppar istället för de där pyttesmå som det brukar vara. Bubbelplast kan ju verkligen få vem som helst att bli lekfull som en småunge.

Jag klämde några på en gång.



Under det första lagret med bubbelplast låg ett lager med ÄNNU större bubbelplast! 

Jag smällde några såklart.

Sen kom jag ned till lagren med böcker och se bara vad jag köpt.



En tjock bok om konst som säger sig täcka in hela konsthistorien från grottmålningar till graffiti. Här kan jag hämta massor av inspiration så den kommer jag garanterat att gilla.

Jills mat efter säsong har jag redan stiftat bekantskap med och hennes recept blir det en fröjd att laga efter. Både säsongsbetonat, glutenfritt och lågkolhydratkost på en och samma gång. Vårrecepten består bland annat av frasvåfflor, syrade grönsaker, djävulsägg, och kyckling med timjansmör. Dessutom har boken ett sånt där sidenband så man kan markera vilket uppslag man är på. Det tycker jag om.

Det kommer att bli toppen att titta i Jills mat när man känner sig helt tom på inspiration.



De här två godingarna (titta bara på omslagen!) ingår i en serie om tre böcker som Kristina Sandberg skrivit om hemmafrun Maj och hennes liv på 60- och 70-talet. Jag vet, vet, vet att jag kommer att gilla detta och boken Liv till varje pris har tilldelats SvD:s litteraturpris 2014 och sen fick hon även Augustpriset för hela serien. 

Åh som jag ser fram emot att få lära känna Maj och titta in i hennes liv. 



En Kepler! Jag har läst allt av denna pseudonym och vill inget hellre än att kasta mig över den här. Det ska dock sägas att böckerna ibland blir lite för mycket, lite filmiska på ett inte så bra sätt utan mer Hollywoodskt överdrivna, men jag härdar ut och läser vidare, för är det något Kepler kan så är det att bygga upp stämning och spänning.

Sara Stridsberg blir en ny bekantskap och jag ser mycket fram emot det. 



John Green och ännu en bok för ungdomar och unga vuxna. 

Och vuxna.

Och gamla vuxna.

Läs hans böcker!

Slutligen en citatbok från Jonas Gardells Twitterflöde. Kanske jätterolig, kanske inte. Om inte så är det roligt att den lite bittra fågeln på omslaget är oerhört lik författaren.

Det bästa med alla dessa böcker och den stora lådan de kom i är ju dels att jag har jättemycket att läsa nu i helgen och även att de var på rea så jag har bara betalat några fisiga hundralappar för allt detta. 

Efter bokrean borde möbelaffärerna ha bokhyllerea tycker jag. Bara en tanke.

Så trevlig helg nu och hugg tag i en bok. Det tänker i alla fall jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar