söndag 29 mars 2015

9 x lördag




En lång stund på lördagen tillbringade jag med datorn i knät och tittade på bowling online. Min älskling spelade i Boden och mitt tjejlag spelade dubbelt i Nyköping. Ute sken solen och det var en härlig vårdag.



Det blev så att jag påskpyntade lite också. Jag hade varit ute i trädgården för en vecka sen och knipsat av kvistar från vår stora forsythiabuske och ställt dem i vatten. En vecka senare är de så här fina och redo att ta in. De fick stå på altanen och knoppa till sig.



När jag var och handlade köpte jag bara lite påskgodis också. Det är ju helt förtjusande med Jelly Beans. De är små men smakrika. Passar mig bra.

Den uppmärksamme ser att påsarna redan är öppnade. Jo men jag var ju tvungen att provsmaka och kvalitetskontrollera. Klart godkända.



Lite mer påsk i hallen. Hönan är fylld med små fruktkolor som påskkärringarna och påskgubbarna ska få.



På spisfläkten samsas pyttesmå porslinshönor med lite kvarglömt julpynt, en ljusslinga som gör sig minst lika bra till påsk som till jul.



Den här snygga långhalsade prickiga tuppen är en finfin present från lilla systerdottern med familj.



Kaktusen som blommade så snällt i november och till jul, har slagit till igen och blivit påskkaktus också. 



Jo men vi tackar och tar emot. Jättefina blommor i skiraste rosa.



Ute i trädgården lyser det gult oavsett om solen skiner eller ej.

Bra lördag tycker jag.

Kvällen avslutades med filmen Inception som jag på tredje eller fjärde försöket faktiskt såg klart. Den var bra! Jag har liksom haft svårt att komma över inledningen där de olika lagren av drömmar presenteras och man ska förstå intrigen. Men den var väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar