fredag 3 mars 2017

En sak som är svår

En sak som är svår är att komma till ro med att min mamma inte längre finns hos mig.

Att hon inte när som helst ringer och vi pratar bort en timme på telefonen medan vi sörplar kaffe. Hon hade haft starka åsikter om de senaste årens Nobelpristagare i litteratur, kriget i Syrien, flyktingfrågan här hemma, SD och inte minst den nyss tillträdda presidenten i USA. Oj vad vi hade haft mycket att prata om.

Att hon inte kan komma klokheter och goda råd när jag är vilsen eller velig. Det är ju skönt att fråga nån som man litar på.

Jag tänker på henne varje dag.

Saknar henne varje dag.

Jag drömmer ibland om henne och blir heligt förbannad över det orättvisa i att somliga måste gå alltför tidigt medan andra får hasa runt här på jorden och fylla tresiffrigt innan de går in i evigheten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar