fredag 3 mars 2017

På låtsas



På låtsas. Det finns mycket som är på låtsas.

Det kan ju vara så ytliga saker som färgat, permanentat hår, lösögonfransar eller lösnaglar. Eller pushup-behå eller hållainmagen-trosor. Det är ju lite på låtsas att använda dessa ting och utge sig för att ha blont hår och tuttarna under nyckelbenen. Men det är ju ganska harmlöst. 

Värre är det med personer som låtsas bry sig om någon, låtsas vara intresserad, låtsas vilja hjälpa.

Eller de som utger sig för att ha utbildningar och erfarenhet som de inte alls har! Läkare som inte gått läkarlinjen men ändå jobbar som stafettläkare och tar emot patienter.

Eller såna som ringer och lurar folk att köpa skräp eller saker som inte ens existerar. 

Folk som låtsas vara glada jämt, såna som låtsas att hela deras liv är en enda jävla dans på rosor med rosaskimrande lycka och fluff, de som låtsas att de är så himla lyckade och nöjda med sina liv. 

Det är på låtsas men de lurar alla, till och med sig själva att allt är på riktigt. 

Jag vet för jag har gjort det själv. Det har nog många gjort under sitt liv.

Då gör det inte så mycket att jag en gång var blond, hade lösnaglar och shapingtrosa. Det var bara ytligt på-låtsas. 

Det andra jag låtsades var värre. Att jag spelade intresserad, glad och lycklig, att jag brydde mig om deras åsikter, att jag ville vara till lags. Det var lur, det var på låtsas och det är slut med det sedan länge. Nu är det på riktigt. 

Jag säger som det är. 

Så skönt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar