tisdag 13 januari 2015

Mera Vego!

Jag fick en julklapp som jag blev jätteglad för.

Den här boken.





Ouuuh, signerad!



All den goda maten, alla fantastiska recept!

Potatispaj med sparris.



Vårrullar med massor av god fyllning.



Inte "kött"-bullar men väl mandelbullar med mos, lingon och grönsaker. Det här ska jag laga snart.



Hela boken är fylld av snygga foton och roliga texter kring recepten.
Den känns väldigt personlig och det känns lite som en kompis som tipsar om nåt gott de lagat förra helgen. Hemtrevligt och avspänt.



Pasta med massor av tillval i små skålar. Mmmm.



Här havrefrallor som jag har provat att baka. De gick snabbt och lätt att baka och blev goda. De åt vi till spagetti Bolognese på svarta belugalinser. Mmm.

Himmelskt.

Det lutar åt mera vego under 2015.

Vad som också är bra att det kommer en uppföljare på boken i slutet av året. Man kan också tro att jag är sponsrad och skriver det här inlägget mot betalning eller nåt sånt. Nej då. Jag skriver det enbart av egen fri vilja och för att jag gärna vill tipsa om den här snygga, befriande kravlösa kokboken med en hel rad recept som man direkt vill prova. 

Mmm, friterad avokado.

Mmm, röd linssoppa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar