söndag 18 januari 2015

8 x lördag

Lördagen började förstås med frukost. När den stora svarta katten skulle lägga sig på golvet och luta sig mot kattkudden fanns den inte där längre. Den fick ju hans syster med sig när hon flyttade på fredagkvällen.

Han såg mycket förvirrad ut, och lite kränkt. Vi fick snabbt slänga till honom en av soffkuddarna och så var ordningen återställd.


Snart är de röda ljusen slut för den här julen. Jag eldade upp nästan allt på lördag kvällen när jag buttert zappade runt bland kanalerna och konstaterade att det inte fanns nåt kul att se. Sen tittade jag ikapp Game of Thrones på datorn istället.



Svartvita katten på nya svartvita mattan. Han smälter in fint.



Middagen skulle bestå av avokado, bland annat. Tyvärr var den ju inte mogen så jag får längta några dagar.



En stor kopp kaffe inledde dagen och det är banne mig bland det viktigaste som finns. Annars blir dagen helt fel och skev utan kaffe.

Näää, jag är inte beroende!



Sen rotade jag runt i garaget med stora dottern som skulle hämta kassar och lådor till sin nya lägenhet. Det gick rätt fort.

Sen åkte jag på födelsedagsfirande och möttes av den här synen.

Kattungar!

Åh!



Jag hade lite svårt att koncentrera mig på födelsedagsbarnet och tårtan.

Herregud alltså vilka små sötnosar.



Tre små kattungar, 4 veckor gamla som vinglade omkring och jamade så pipigt att man bara ville ta hand om dem.

Fast det gjorde ju deras mamma.



Sen fick jag åka hem och gosa jättemycket med min svarta fara som bara ville gosa i soffan hela kvällen. Katten alltså. Min make är på vift över helgen.

Det var den lördagen.

Ahhh kattungar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar