fredag 9 januari 2015

Vad kan jag rimligen ha att säga?


Först tog jag lite mer bloggledigt precis efter nyår men sen övergick ledigheten i en hemsk och konstig tomhet i mitt huvud.

VAD, vad skulle jag rimligen kunna blogga om som inte var futtigt och vardagligt i jämförelse med det som hänt i Paris? 

Ibland är livet och hela världen så otäck och skev och konstig och jag kan inte få in i mitt huvud hur människor tänker, resonerar och beter sig mot varandra!

Just nu önskar jag mig en egen ö långt ute i havet där jag kan starta ett eget land.

Eller att jag kan åka till en annan planet som ser ut som vår jord men där invånarna har lite annan attityd.

Eller att få rymmas i en enda droppe vatten på ett grönt blad. Garanterat bekymmerslöst.

Jag måste kanske sluta titta på nyheterna så jag kan lugna ner mig.

En sak vet jag; Je suis Charlie.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar