fredag 22 maj 2015

Äppelblom, bark och slemmig kärlek

Åh naturen just nu, alltså det är bara för mycket!


Rabarber, så himla snygg frukt? Grönsak? Bär? Nej men vad är det egentligen? En stjälk som är jättegod och jättesnygg med övergången från klargrön till kraftigt rosa. 







Äppelblom. De är fina som knoppar, fina när de slår ut, fina när de blommar och när väl kronbladen släpper ser det ut som snöstorm i trädgården. Bra snöstorm, inte den där kalla sorten i november. Min sorts snöstorm.



Barken på ena äppelträdet är också fin när man tittar nära.



När man tittar nära kan man upptäcka ett kärlekspar bakom en barkflik. 

De är ursäktade, de är inte spanska skogssniglar, då hade de inte levt längre. Peppar peppar har vi inte haft en enda sån snigel här än. 



Raskt över till päronblom. Lika vackert som äpple.



Schysst bark här med. 

Jag gillar våra träd. 

Plommonträdet fick inte vara med den här gången. Inte klarbäret heller nu när jag tänker efter.

Ber att få återkomma. Nu är det ju ändå vår och det blir ju ändå så att bloggen fylls av naturen, blommor, frön, blad och sånt. Kolla gärna hur det var förra våren. Jag försökte hejda mig men hur bra gick det va?

Aaah, naturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar