torsdag 7 maj 2015

Försenad som vanligt

Så kom då dagen då jag äntligen blev klar med april månads utmaning i Creative unblock. Man skulle hitta eller köpa ett föremål eller flera och sen förvandla det till en skulptur. Se alla inlägg om de här utmaningarna under rubriken Creative unblock i högerspalten här på bloggen.

Herre gud som jag har funderat på det här. Funderat och letat saker och vänt och vridit på olika idéer utan att komma nån vart.

Men det är väl också ett bra sätt att frigöra kreativa blockeringar kan jag tro.

Hur som helst så blev det så här till sist.


Guldfärgade djur från ett pyssel jag gjorde för länge sen. Nu var det dags för de här djuren att få ett nytt uppdrag.



I det uppdraget ingick det att bli droppade med stora mängder sånt här.





Det visade sig vara väldigt roligt att göra och trots att jag var mitt uppe i mitt uppe i utmaningen att skapa en skulptur av detta hade jag inte en aning om vad jag höll på med.



Jag provade att ställa dem i en stor glasburk med ett landskap bakom. Det såg verkligen helknasigt ut. Inte alls som jag föreställt mig.

Sen ställde jag dem i en skål och det såg om möjligt ännu dummare ut.

Till sist fick det bli klassikern gammal skokartong som fick agera bakgrund och omgivning. Det blev som ni ser inte riktigt en skulptur. Snarare en installation alternativt nåt som barnen gjort i slöjden.




"The golden days are over - apocalypse is here. 

Här ligger den stackars hjorten helt översnöad.

.

Elefanten har inte fallit omkull och dukat under - än.



Den enda som klarade sig undan apokalypsen är den här hästen som fortfarande inte slutat springa! Han är långt bort från skulpturen/installationen/skolådan.

Skönt att nån klarade sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar