onsdag 31 december 2014

Summering av året som gick

Nu är det nyårsafton 2014 och det går i förkylningens tecken här i huset. Vi ska försöka få i oss en enkel trerätters och har champagne på kylning men mer troligt är att vi får komplettera med nässpray och Alvedon. Det blir ingen glitterklänning och smoking, snarare mysbyxor och fleecemorgonrock och det är lite trist. Glitterklänning hade varit roligare. Nästa nyår kanske?

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? 
Ja jag åkte en riktigt brant tågbana upp på ett berg och var knappt höjdrädd.
Genomdrev du någon stor förändring? 
Genomdrev och genomdrev, jag sa upp mig från mitt jobb. Under 2015 ska jag hitta någon annanstans att jobba, med något som jag vill jobba med och jag hoppas på trevliga kollegor också. Det är väl inte att kräva för mycket?
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Ja, en liten Esmeralda kom i början av året och en liten Maja under hösten. Heja dem och deras föräldrar!
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?  
1 augusti då min mamma varit död ett helt år och jag bestämde mig för att försöka andas igen. Det gick sådär men det blir lättare och lättare.
Dog någon som stod dig nära? 
Nej, inte i år tack och lov.
Vilka länder besökte du? 
England med delar av familjen i mars, Danmark, Tyskland, Frankrike, Italien, Schweiz och Österrike i juli på vår Europaturné/bröllopsresa och slutligen Ryssland i oktober med min älskling. Det var roligt att resa men det är omåttligt skönt att bara vara hemma.
Bästa köpet? 
Vinylspelaren som var en tidig julklapp.
Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Ja, att jag blev friad till. Vackert och stort och fint!
Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? 
Ja jag saknar delar av min hälsa och önskar få den tillbaka nästa år. (Kommer dock inte hända men man kan ju alltid hoppas!) Fast mig är det inte synd om, det finns alltid de som har det värre. Jag blir bättre och bättre på att hantera det.
Vad önskar du att du gjort mer?  
Jag önskar att jag hade motionerat och tränat mer. Då hade jag blivit starkare och kanske inte haft lika ont. 
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Funderat över sånt som varit. Ältat gammal skit. Det är aldrig, aldrig konstruktivt och det ska bli mitt nyårslöfte att sluta älta gammal skit. Jag ska slänga det bakom mig och bara se framåt och uppåt.
Favoritprogram på TV? 
Nja, det är ju mycket gammal skit på tv men jag gillar den norska serien Ögonvittnet som gått nu i december.
Bästa boken du läste i år? 
Det går inte att välja en, det kan jag inte. Jag väljer att avstå alternativt får ni komma hem och titta i mina bokhyllor och så ska jag peka. Tar cirka en halv dag.
Största musikaliska upptäckten? 
Jag återupptäckte min vinylskatt, kastades omedelbart tillbaks till 70- och 80-talet och blir lyrisk av knastret när pickupen når skivan. 
Vad var din största framgång på jobbet 2014? 
Jag hade inga framgångar på jobbet över huvud taget det här året. Det kanske kan ses som en framgång att jag sa upp mig? Ja, jo på ett sätt kan det nog det.
Största framgång på det privata planet? 
Lätt! Vi gifte oss den 14 april. En underbar dag med solsken och stora känslor.
Största misstaget? 
Det har jag nog inte insett ännu. 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Jag var mycket gladare i år jämfört med förra året då jag var väldigt ledsen hela året.
Vad spenderade du mest pengar på? 
Resor får jag nog säga, men också en del på blommor, mat, klänning och ring till vårt bröllop. 
Något du önskade dig och fick? 
Tja, jag önskade att jag skulle få vinna en jullåda i tidningens lotteri och det gjorde jag.
Något du önskade dig och inte fick? 
Jag önskade mig kanske lite större framgång i den skrivartävling jag deltog i, typ att vinna den, men det gjorde jag inte. Men jag går bara vidare och försöker igen. 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014? 
Åt chokladtårta och firade stillsamt.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Ja, att min mamma fortfarande funnits här och att jag blivit mirakulöst frisk.
Vad fick dig att må bra?  
Tanken på att jag genomlevt många svåra saker och orkat. Det blir bara bättre!
Vem saknade du? 
Ja, ni vet. Mamma.
De bästa nya människorna du träffade? 
Några trevliga människor när vi varit ute och rest. Annars håller jag mig helst till de jag redan känner.
Mest stolt över? 
Jag är mest stolt över att jag och min kompis Åsa genomförde konstutställningen Konstnatten med bravur och hade många besökare med tanke på att vi deltog för första gången och var helt okända för konstpubliken. 
Högsta önskan just nu? 
Att allt jag företar mig nästa år blir skitbra. 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  
Inte älta gammal skit, inte titta bakåt, bara framåt och uppåt! 

Tack för i år.

Välkommen 2015!

Gott Nytt År alla bloggläsare.



Den här listan har jag hämtat hos UnderbaraClara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar