måndag 3 augusti 2015

Creative unblock och augusti månads utmaning

Nu är det ny månad och ny utmaning i Creative unblock (läs mer under etiketten med samma namn) där konstbloggaren The Jealous Curator varje månad under hela 2015 väljer en utmaning ur sin härliga, fabulösa bok Creative Block. Boken innehåller en fantastisk och bred samling konstnärer som kommit med tips på hur man kommer över en inspirationsmässig blockering, hur man med en enkel övning eller ett uppdrag kan fokusera helt på något annat än hur mycket "skrivkramp" man har.

Utmaningen för augusti var att skapa en bild på högst 30 minuter baserat på en av följande metaforer:

"It was raining cats and dogs"
"He swam in a sea of diamonds"

Jag gjorde den ena först och tyckte det var både roligt och ganska enkelt och då körde jag på med den andra också. Det som tog mest tid var att hitta bilder och skära och klippa. Troligen lade jag lite mer än 30 minuter per bild men vad gör väl det?

Ja självklart blev det kollage och här är de!


Det regnar hundar och katter (i regnskogen).



Han simmade i ett hav av diamanter.

Det är första gången jag är klar med utmaningen bara några dagar in i den nya månaden men det här var så kul att det bäddar för fler kollage på samma tema. 

Jag återkommer i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar