lördag 22 augusti 2015

Weeping Willows

Just nu pågår Kultur- och porslinsfestivalen här i stan.

Det är fullt med folk som deltar i en massa olika aktiviteter och vädret är verkligen toppen. Strålande sol från klarblå himmel, en stilla bris och vår lilla stad visar sig från sin bästa sida.

Ljuvligt!

Det är en lång rad artister inbokade under de här dagarna och tyvärr kan jag inte gå och se Samuel Ljungblahd i morgon, det hade jag verkligen velat. Den mannen har karisma! Men däremot kunde jag cykla iväg till Stadsträdgården i den ljumma augustikvällen klädd i tunna kläder och sandaler för att njuta av Weeping Willows och Magnus Carlson. Ännu en man med karisma, stark scennärvaro och en sjuhelsikes röst.

Där stod vi och bara förfördes och trollbands av musiken medan augustimörkret sänkte sig över oss. Det var helt magiskt och jag var nästan yr när jag långsamt trampade hemåt för att sova.

Jag blir så glad när en person som har en sån sångröst och en sån talang har hamnat så rätt. Vilken tur att han inte sitter på kontor och stämplar dokument och sjunger bara för sig själv i badrummet!

Det är verkligen vackert med människor som är så där hejdlöst musikaliska och har en stor talang. Jag älskar musik men är precis körd när det gäller att sjunga och spela. Jag kan knappt hålla tempo när jag borstar tänderna så jag blir så lycklig och glad när riktigt duktiga musiker och sångare tar ton och den här kvällen var så underbar.

Herrejävlar så rasande snyggt.















Lyrisk och euforisk av lycka - det är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar