söndag 9 augusti 2015

Fröknäcke, jag är helt knäckt

Ja jag vet, fröknäcke har alla redan bakat och/eller smakat.

Ja jag vet, jag är lite sen i starten ibland.

Men jag har ärligt talat tyckt att det ser rätt torrt, fröigt och lite äckligt ut. Hur gott kan det vara med olika sorters frön, fett, vatten och kryddning? Jag har verkligen inte varit så sugen på att baka detta så omtalade fröknäcke.

Förrän nu då. Flera i min omgivning har gång på gång sagt att det är så himla gott att de knappt kan sluta äta det så till sist kunde jag inte motstå nyfikenheten utan bakade en sats.





Det var inte så svårt att baka, inte så värst många ingredienser och moment att hålla ordning på och det tog inte längre tid än att baka vilket annat bröd som helst.

När jag sen smakade en bit med lite smör på förvånades jag mycket. Det var verkligen helt sanslöst gott!

Detta oansenliga lilla fröknäcke, bara några olika sorters frön och lite annat krafs ihopblandat, men så himmelskt gott med en smörklick, eller lite god ost. 

Där ser man vad jag gått miste om så länge bara för att jag dömde hunden efter håren. 

Googla och baka vettja! Ni kommer inte ångra er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar