onsdag 15 februari 2017

Det här gör mig gla´







Solen!

Solkatter på väggarna!

Det är klart man blir glad. Jag blir det iallafall.

Solen så här års är så oerhört välkommen efter alla veckor av grådaskigt, regnmulet tristväder. 

Nu börjar det, nedräkningen mot förvår. Det är ju så glädjande att den kommer vart enda år, trots att det är svårt att tro i deppmörka november eller gråkalla januari. 

Jag gillar verkligen den här tiden nu när det vänder och blir ljusare, lite varmt mot en solvägg, första flugan. Våren och sommaren är verkligen de bästa årstiderna, det har jag alltid tyckt. Man slipper krångla med alla lager med kläder, tjocka dunjackor, bylsiga halsdukar, klumpiga skor. Nu är det snart dags för lättare kläder och lättare steg. 

Visserligen har jag tränat på att tycka lite mer om både hösten och vintern och det går bättre och bättre för varje år som jag tränar. Men, det är ingen favoritsäsong för mig. Förutom december med adventspynt och julglitter då.

Nej tacka vet jag nu, och framöver.

Solen!

Jippi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar