tisdag 7 februari 2017

Istället för kött

Istället för kött?

Istället för kött!

Jag som gillar kött till middag.

Nej då vars, jag kan allt äta ett vegetariskt alternativ och lagar emellanåt det som omväxling.

Men jag har lite svårt för att förstå att om man inte vill äta kött och köttprodukter så måste det vegetariska alternativet se ut som kött. Korv, färs, bitar, biffar. Det är lite grand som att kött är normen och om man står utanför normen måste man fortfarande äta sånt som ser ut som köttnormen så man inte sticker ut. Eller stör de som är köttätare.

Om jag inte äter kött tar jag gärna bönor, linser och ärter som substitut. Det är ganska gott med quorn men jag avstår från dessa produkter eftersom de är gjorda på soja och det vill jag undvika. Jag gillar också grönsaker med lite tuggmotstånd som broccoli, vitkål och min favvo brysselkålen.


Dessa godingar ska vi äta ikväll i en lasagne. Det blir nog toppen men kanske lite kaka på kaka då själva lasagneplattorna är av bönpasta. Äsch, klart det blir gott, det är ju vitlök i!

Utmaningen från Onekligen - Lisa Bjärbo fortsätter som sagt hela februari.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar