torsdag 2 februari 2017

Mitt kök

Dagens foto på temat mitt kök. Fast det är ju inte bara mitt kök!


Här står min fina plåtburkssamling i fönstret. Den har jag väldigt svårt för att göra mig av med.Men jag har lovat mig själv att inte köpa fler och inte utöka samlingen mer. Det står fler burkar i skafferiet.

På kylskåpet hänger bara några få men viktiga saker. Ett tackkort från ett bröllop vi var på förra sommaren. Vår egen bröllopsannons urklippt från tidningen. Tre år i år!

Bänken har hjul och kan flyttas runt i köket, även om den oftast står där vid fönstret. Fönstret vetter ut mot vår inglasade altan där det snart, snart kommer att bli varmt och härligt av vårsolen. Då kommer citronträdet igång med sin blomning och jag ska så årets frön och sätta sticklingar.

Snart, snart.



Arbetsbänk, där ingen nånsin arbetar för det brukar vara fullt av saker på bänken. Just nu bara brickor, inköpslista och vitamintabletter. I den gamla kryddhyllan är det just kryddor. Och extraljus till adventsljusstakarna. Och minismå påskkycklingar i porslin.

I skåpen står glas, ljuslyktor, blomvaser, Mackmyrawhisky och ett vinställ. På väggen hänger ett foto av min mormors far Eskil när han huserar i sitt kök nån gång på 70-talet. Han är så stilig i skjorta med uppkavlade ärmar och köksförkläde. Ett fint minne. 

Snygg tapet också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar