torsdag 30 juli 2015

Open art

Nu har jag haft bloggledigt och istället åkt några dagar till Örebro för att agera flytthjälp åt min pappa och passa på att se den stora konstbiennalen Open Art. Vi började i närheten av min pappas lägenhet vid Olof Palmes torg.


Jätteroliga stora pennor nedstuckna i en gräskulle mitt på torget.
Say it out Loud av Melissa Henderson.



Vi gick in på Krämarhuset och såg underliga foton. 



Snigel på ögat är ju en gammal klassiker, men det här, en stol!



Lek med kontorsmaterial.



Fruktstund.



En installation trodde vi.
Men man fick installera alldeles själv om man ville.
One Minute Sculpture av Erwin Wurm.



Härligt vackra, ödsliga bilder av övergivna platser och övergivna människor. Jag älskar det men samtidigt är det så svårt att se allt det vackra förgås, så svårt att jag nästan får lite ont i magen.
Trash de Vie av Franck Fleming.







En bergsprängare i wellpapp och tunt trä som både gamla och unga spanar in.
Las Guerras Panasonicas av Eduardo Balanza.



Det var ett tungt budskap i det här rummet.

Så roligt med en åsna som bajsar guldbajs!
Eller är det så att det är kamouflerade minor som barnen sen hittar och spränger bort både ben och fingrar på?

Now is more normal, now i better, now i right av Willy Verginer.



De här har ni kanske sett förut?
De talar sitt tydliga språk.
The Untouchables av Erik Ravelo







Slutligen en kulspruta laddad med barnens färgglada Pez-gubbar.
Fun Gun av Peter Johansson.





Trädgårdsslang och slangklämmor.
Aviator och Thinker av Tapio Haapala.



Färgprakt och flera tavlor på varandra så de stod ut från väggen.
About shyness and courage av Tapio Haapala.



Intressant!
Nedsutten och sliten fåtölj och en låda ovanför?
Jaha, ja, en tv däruppe.
Y´s Home Video av Yukako Ando.

Det blir mer från konstvandringen i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar