fredag 10 april 2015

Sagan om ringen

Nej inte "Sagan om ringen" med Frodo och de håriga fötterna utan de här alldeles underbara ringarna som finns i både silver och guld och med en hel massa olika stenar istället för den där guld- eller silverpluppen, om man vill och har råd.

Ännu en alldeles makalös födelsedagspresent. Detta från min älskling och jag blev jätteglad. Jag har önskat mig ringar ur den här serien så länge jag bott här i stan.



Det är den världsberömda guld- och silversmeden Theresia Hvorslev som har designat den här kollektionen med ringar som heter just "Sagan om ringen", och det gjorde hon tidigt i sin karriär när hon precis var klar med sin utbildning. Hon är verkligen duktig och gör så många stilrena och snygga smycken. 

Hon har sin verkstad här i Lidköping och det är väldigt många av stadens tjejer, kvinnor och damer som pryder sina fingrar med dessa snygga ringar som går att kombinera i all oändlighet och allt efter sina favoritfärger. Jag har sett många kombinationer genom åren och det är så snyggt med ett helt knippe olika stenar och pluppar ihop. Det finns både diamanter, rubiner, smaragder och en mängd ädelstenar och halvädelstenar och till och med polerad granit från Bohuslän. Så snyggt!



Nu har jag grunden. Sen är det bara att bygga på med fler ringar när plånboken så medger. Det är snyggt såhär också!




Nej, nej, jag är inte sponsrad, tänk om det varit så väl! Jag är bara så himla förtjust i de här ringarna och Theresia är ju redan världsberömd så...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar