söndag 28 juni 2015

Födelsedagsfirande

När jag fyllde år (femnoll) i mars ville jag inte fira då utan sparade det till nu när sommaren är som allra härligast.

Nog för att jag gillar mars, den första vårmånaden då det kan vara allt ifrån snöstorm till solsken och tussilago. Men att kunna gå in och ut som man vill, känna gräsmattan under fötterna och i alla fall hoppas på sol och finväder gjorde att jag ville fira nu istället.


Så vi tog fram glas för bubbel och drack en cava som smakade riktigt bra.



Limemarinerade jordgubbar och dekorationsjordgubbar ligger redo att hamna på tårtan tillsammans med kokosmarängkakebotten och vispgrädde. Till det kaffe och dessertvin såklart.



Kylskåpet fullt av mat som var redo att tillagas och serveras. Marinerad kycklingfilé, köttbullsspett till de små gästerna, tzatziki, mangorajasås, potatis, potatissallad, grönsallad, bröd och kylda drycker.





Dukat och klart. Festpyntat med vimplar i glada färger. De får hänga hela sommaren för de livade upp det fula plasttaket.

Sen kunde festen börja och det var trevligt och jag hade roligt och var nöjd. 

I juli ska vi ha ett kalas till och det blir garanterat festligt det också, vimplarna hänger uppe, bara att duka och laga mat och invänta fler gäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar