torsdag 18 juni 2015

Rapport angående tidigare inlägg om syrénsaft

För en dryg vecka sen så berättade jag om att jag gjorde syrénsaft och att det blev lite av ett experiment eftersom jag bytte ut en del av ingredienserna. Det stod citron i receptet, jag tog lime. Det stod socker i receptet, jag tog farinsocker.

När allt var blandat och klart skulle saften stå svalt i fyra-fem dagar.



Jag lät hinken med syréner och sockerlag stå i garaget och var ute några gånger och rörde om.



Jag hällde av saften och silade bort blommor och skaft.



Färgen var väl inte direkt syrénlila. Snarare ljust brunröd som rostigt vatten, troligen på grund av farinsockret.



Sen smakade jag.

Det var inte gott.

Jag hällde ut allt och bestämde mig för att satsa mitt saftkokarkrut på en omgång flädersaft som jag garanterat vet att jag gillar.

Och jag ska följa receptet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar