fredag 26 juni 2015

Maj månads utmaning

I maj var utmaningen att slå en tärning två gånger och sen förflytta sig per valfritt färdsätt lika långt, eller länge som tärningsögonen visade.

Jag hamnade här!


Så himmelskt vacker björkskog i maj.

Ja, jag vet att det är en utmaning men jag tycker det är svårt att komma bortom papper, sax, klister och kollage.

Kollage.

Igen.





Jag hade ju inte rätt grön nyans på pappret. Det där skirt illgröna som är maj, fanns inte att få tag på. 





En dagstidning från Kina.

Vad har den med det här att göra kan man tänka? 

Jo men kanske björkstammar va?! Kan det gå?



Jag tror att det kan fungera bra.

Jag får pröva.

Sen limmade jag länge.



Nu är björkdungen klar.



Stammarna.



Och den skira gröna grönskan.

Nu raskt vidare mot junis utmaning som jag inte ens presenterat men det kommer inom några dagar. Ja det måste jag ju, sen är ju juni slut och då ligger jag ju efter med utmaningarna IGEN!

Fast det gör inget, det här är ju menat att vara roligt. Om det är motigt eller lite tråkigt så får det ta lite tid. 

Fast konst är kul! 

Jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar