söndag 7 december 2014

Collage Scrap Exchange

Jag måste bara berätta om nåt som ska bli så himla kul.

Jag har anmält mig till en tävling i collage.

Collage Scrap Exchange brought to you by Papirmass and Brown Paper Bag.

Alla som anmäler sig paras ihop med en annan collageentusiast eller etablerad konstnär och sen skickar man bilder, urklipp, pappersbitar och annat som kan passa, till varandra. Sen ska man göra ett collage, av materialet man fått tillsänt sig, på temat New Landscapes före 15 februari.

Nu har jag fått min "partner in crime" och hon heter Liza och bor i Kalifornien. Det är deltagare från hela världen med i tävlingen, alltså det här är världsomspännande och kan bli hur kul som helst. Visserligen hägrar ju ett förstapris i form av pengar och en prenumeration på konstprintar hem i brevlådan under ett helt år, men jag deltar enbart för att det är så himla jäkla jättekul och jag är helt peppad och vill bara komma igång.

Nu håller jag på att plocka ihop alla pappersklipp som Liza ska få på posten och samtidigt ska jag gå och vänta på och längta efter ett kuvert från henne. Sen kan jag sätta igång och klippa och klistra. Det bästa som finns.

Iiih så himla kul!













Sa jag att det ska bli kul?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar