torsdag 6 juni 2013

Ljuvliga juni i trädgården

På självaste nationaldagen 6 juni njuter jag som vanligt av all trädgårdsprakt i solljuset som bara flödar över oss idag.

Blommor och blad är fantastiska. Titta in i blommorna, se ståndare och pistiller och förundras av det vackra. Mmm...



Vår blekblålila clematis där kronbladen ser ut som den skiraste, broderade brudklänningen.
Spana in på nära håll.




Man kan inte få nog av de apelsinorange vallmoblommorna som står under ett av äppelträden.





En klassiker i många trädgårdar är ju rhododendron och här är vår variant. När man tittar närmre på blommans insida kan man inte annat än förundras.





Sist men inte minst, en akleja som står precis under rhododendronbusken och bara färgmatchar som om det var uträknat från början.

Ja jag vill leva, jag vill dö i Norden!

2 kommentarer:

  1. Lotta00:40

    Vilken ljuvlig oas ni har :-)
    Bild nr2 på rhodedendron skulle bli en fantastisk tavla säger jag bara!!!

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen skönt att bara vara i trädgården och se allt det fantastiska. Tja jag får väl förstora fotot och hänga upp nånstans. Tack för de snälla orden Lotta.

    SvaraRadera