fredag 28 juni 2013

Stirra i taket



Somliga dagar vill jag bara ligga i soffan och stirra i taket och tänka. Just nu har jag mycket att tänka på, onödigt mycket. En del saker kan jag påverka och andra inte. 

De saker jag själv styr över kan jag ligga och tänka på för att komma fram till vad som är bra och dåligt och rätt och fel och hur jag ska göra. De där andra sakerna som jag inte kan styra över tänker jag också på men mest för att förbereda mig så jag kan hantera dem så bra som möjligt när de sen händer. 

Ibland måste man tänka över saker och ting innan man agerar och inte bara rusa iväg och sen ångra sig eller komma på i efterhand att ett annat sätt att hantera ett problem på hade varit bättre. Då är det bra att ligga i soffan och stirra i taket en stund, en lång stund. Sen kan jag kliva upp och ta itu med somliga saker. De andra sakerna som jag inte rår över, får bero tills de händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar