lördag 28 december 2013

Multiversum!




Jag zappade på tv och hamnade i Vetenskapens värld vilket ju är ett jätteintressant program och nu pratade de om att universum som vi känner det, kanske inte är nog, att det kanske finns mer. Jag borde ha bytt kanal här. Det är så svårt att hantera sån här stor information som handlar om så stora saker. Jag vet ju att jag tycker det är jobbigt fast jättespännande samtidigt. Jag tittade vidare.

Forskare, vetenskapsmän, kosmologer, teoretiska fysiker och andra resonerar kring idén om att universum inte är allt. Att bortom där universum slutar (?) finns många, många andra universum och nånstans där finns säkerligen duplikat av vår värld, som vi känner den. De kallar det multiversum-

Vi har trott att allt här på jorden är unikt, att alla vi människor är unika, det finns bara en av oss. Men enligt den här teorin är det inte så. Någonstans i ett annat universum finns en kopia av mig, av dig, av oss alla. Det var ett fascinerande program men plötsligt slog det mig, hemska tanke, att det kanske är JAG som är kopian!

Ja men det var ju det jag visste, inte titta på program om rymden, universum och galaxer. Det här programmet var ju liksom utöver det, bortom det.

Multiversum.
Multiversum, himmel, hur hanterar jag den här vetskapen nu?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar