lördag 30 augusti 2014

Fredag x 7



Den här svarta filuren lyckades klättra upp på taket till huset idag. Min Sherlock-Holmes-gissning är att han klättrade på spaljén vid altanen, upp på den utfällda markisen och upp på taket. Sen kom han in och la sig på köksbänken! Han uppvisar visst tonårsbeteende idag den lille godingen.



Kaffe ur finmugg från San Fransisco.



Jag väntar och väntar på att melonen ska mogna men jag tror att det kanske hinner bli höst och för kallt innan dess.



Dillen är fin i alla fall! Den väntar på kräftskiva.



Inkräktare har ätit upp alla våra plommon. Jag såg både getingar och flugor så jag kan inte skylla på nån specifik odåga.



Så här i skarven mellan sommar och höst får jag lite kvällslängtan redan på dagarna. Det är så skönt när det skymmer och man kan tända ljus och längta efter att gå och lägga sig tidigt. Det är en omöjlighet för mig på sommaren när det är ljust till midnatt.



Bokhögen med böcker-jag-köpt-och-ska-läsa-snart växer. Jag köpte fyra till på fredagseftermiddagen. Det är som att ha massor av godis i skafferiet. Bara att välja och vraka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar