måndag 4 augusti 2014

Sorg och lycka blandat, som livet kan vara

Nu är jag hemma och redo för blogglivet igen. Det är åsktungt och fuktigt och 27 grader varmt här så det känns inte som det gör något att sitta vid datorn en stund.

Min sköna semester utomlands återkommer jag till framöver.

Nu har jag precis kommit hem från några dagar i Örebro. Det var både sorgligt eftersom det har gått ett år sen min älskade mamma dog och vi var i minneslunden med blommor, och roligt eftersom vi badade och åt god mat och fikade tillsammans alla vi som var med. Som oftast saknas någon eller några på grund av jobb eller annat men det får gå ändå. Mamma saknas ju alltid och det är svårt att vänja sig vid.





Vi åt lasagne på Rosalis Deli och det var så stora portioner att vi fick be om doggybag. Vi fick en fin låda.



Glass ingick i barnmenyn, det kändes lite orättvist att vi fick se på medan andra åt.

Vi bet ihop.



Det såg ju ändå inte så värst gott ut eller hur?



Det tog lång tid att äta glassen eftersom hon var tvungen att göra avbrott för att gräva ut och frilägga de allra längsta strösselpinnarna också. 

Vi fick också tid att leka lite i helgen och tog tillfället i akt att operera varandra med sked, tog tempen, lyssnade på hjärtan, gav svidsprutor och transplanterade in större hjärta i en av katterna. 

Jag hade en skallerorm i ena armen som skallrade så fort jag vinkade. 

Den tog doktorn bort som tur var.

Nu är jag återställd.

Alla blev återställda som tur var.

Vi fikade några gånger med goda kakor och mycket kaffe som alltid, badade i Fåsjöns bärnstensgula, ljumma vatten, plockade både blåbär och röda vinbär och åt direkt ur handen, var uppe lite för länge både stora och små, och sov lite dåligt på grund av värme, åska och blixtar.

Helgen avslutades med en tur till ett stort möbel- och inredningsvaruhus där vi handlade måttligt, svettades mycket och självklart fick glass när vi var klara. 

Livet är härligt oftast.

Livet är svårt ibland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar