tisdag 15 oktober 2013

Luddterapi

Vad gör man för att pigga upp sitt liv å det grövsta?

Jo, taa-daa, man låter galna kattungar flytta in och röja runt. Jag tog några fantastiska bilder, de är verkligen fotogeniska de små sötnosarna. Spana in dem nedan!


Gemensam nämnare för alla kattungar i världen - de sitter INTE still när man vill fotografera dem.
Kanhända att någon stelnar till och blir hyfsat skarp på fotot. Men bara en katt i taget i så fall.



Eller så blundar de. Eller tittar bort i slutarögonblicket. (Lite som jag på samtliga skolfoton genom alla år inser jag nu).



En måste plötsligt lägga sig och ser helt konstig ut. Den andra ska nödvändigtvis gäspa just då. 



Nej, nu ser det ut som om de tröttnat och tänker sticka båda två. Han, den svarta, följer efter så fort hon har bestämt sig för att de ska gå.



Fast vänta... 
nu tittade de hitåt... 
båda två...
samtidigt! Ja ett foto där man ser att de är katter. 
Att jag som fotograf inte han få till skärpa, bra vinkel, bra ljus, bra bildformat och sånt tjafs tas ingen hänsyn till. Fotosessionen är över. Båda går långsamt och lojt därifrån mot matskålen som är betydligt mer intressant.


2 kommentarer:

  1. Lotta21:32

    Naaw så söta!! Vilket härligt sällskap ni skaffat er :-)
    Jag längtar tills vi kan skaffa ett par vi också. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja de är jättehärliga. Du får komma och klappa på dem tills ni har skaffat egna godingar.
    Kram

    SvaraRadera