tisdag 29 oktober 2013

En en.......!

När jag kommer in i sovrummet hänger ett snyggt foto där. En murgröna som slingrar sig uppför en stam, en närbild som övergår i snygg oskärpa uppåt.

Bilden hänger inramad och jag tittar på den varje kväll. För i bilden gömmer sig ett sagodjur har jag upptäckt. Man kan ju tro att jag tänker säga ödla eller orm eller kanske en drake, det är ju fritt fram för er att tolka och se sånt. Men det jag ser pågår i det övre vänstra hörnet och djuret dyker inte upp förrän jag lägger mig och ser tavlan från en annan vinkel.



Nämligen såhär. Kisa gärna när ni tittar nu.
Sagodjur eller hur?
Ni ser honom väl, den ståtliga enhörningen, enhörningen som är på väg åt vänster ut ur tavlan?
Han är ju suddig javisst, men syns tydligt ändå. Det enda som finns att invända kan väl möjligen vara att enhörningar sägs vara vita. Den här verkar mera mörkbrun eller svart.

En egen enhörning på bild!

Jag har ju tidigare skrivit flera gånger om alla små djur, gubbar och ansikten som finns omkring oss bara vi tittar noga. Nu har jag gjort en etikett som heter Pareidolia. Den finns i molnet nedan om ni vill se fler inlägg på det temat.


Originalfotot är taget av Lovisa Wahlin Eriksson.
Jag har bara fotograferat hennes bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar