fredag 31 maj 2013

Första hjälpen






Ibland känner man sig i behov av första hjälpen, lite andningshjälp där man ligger ögonlös och utslagen. 

Jag kom plötsligt idag till insikt om att det är precis det bloggen är för mig just nu. Ett sätt att få konstgjord andning när det är svårt att andas själv. Ett sätt att få första hjälpen när det krisar. Ett sätt att fokusera på både glädje, guldkorn och det fina i livet när det sorgliga, svåra och oundvikliga omringar mig och kommer närmre med hårda stöveltramp. 

Då stirrar jag mig blind på blommor och blad, barnteckningar och okända människors strumpor som en avledningsmanöver. Så får det vara just nu. Jag orkar inte alltid vara djuplodande och analyserande och struntar i att dra slutsatser. Bara konstaterar att naturen är lika vacker idag igen.

1 kommentar:

  1. Wow what a great blog, i really enjoyed reading this, good luck in your work. Traditional handgjorda väggkonst

    SvaraRadera